Marketing Innovi, what’s in it for me?

Als marketeer bij Innovi zorg ik ervoor dat onze (potentiële) klanten niet alleen ons bedrijf online goed vinden, maar ook heldere service krijgen na aanschaf van een machine.

Uiteraard willen wij goed zicht- en vindbaar zijn, zodat je
snel, als je bijvoorbeeld ‘stoomreiniging’ intypt in Google, bij Innovi terechtkomt. Maar als marketeer vind ik het ook belangrijk het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken, om met de juiste informatie aan het werk te kunnen gaan.

“What’s in it for me?”

In mijn werk staat dan ook continu de klantvraag ‘what’s in it for me?’ centraal. Vanuit die klantgedachte zorg ik dat (potentiële) klanten onze reinigingsoplossingen online vinden en vervolgens op onze website precies de juiste producten voor zijn of haar reinigingsvraagstuk herkennen. Hij/zij moet zich direct begrepen voelen.

Vincent Vloedgraven Marketeer Innovi

De juiste gegevens op de juiste plek
Dat ik zorg dat de juiste technische gegevens bij vermeld staan, is vanzelfsprekend, maar ik weet dat bijvoorbeeld een aantal bar niet het eerste is wat iemand leest, als hij/zij op zoek is naar een optie voor het reinigen van bijvoorbeeld auto’s of transportbanden. Met de praktijkcases op onze site schetsen we concrete voorbeelden van wat je met onze machines kunt doen.  
En besluit je een stoomreiniger, droogijsstraler of vloerreiger aan te schaffen, dan krijg je direct de daarbij horende gebruikshandleiding en werkinstructies toegestuurd. Die zijn altijd actueel, dat is mijn verantwoordelijkheid en service.

Updates en ontwikkelingen delen
Actuele berichten en ontwikkelingen post ik op onze social mediakanalen en verwerk ik in onze nieuwsbrief. Zo kun je wekelijks zien waar wij mee bezig zijn op. Geen poespas maar op waarheid gebaseerde informatie afgewisseld met feiten, tips en soms een knipoog. Weet je dat we sinds kort ook een eigen LinkedIn-pagina voor de Duplex machines hebben? Deze multifunctionele vloerreinigers zijn het echt waard om ‘in the picture’ gezet te worden.

Het leuke aan mijn werk is dat ik iedere dag midden in de dagelijkse praktijk van onze klanten zit. Als we een klantvraag krijgen en ik zie dat deze nog niet goed op onze media te vinden is, zorg ik voor aanpassing van bijvoorbeeld de website. Heb ik een landingspage voor een machine of accessoire met een invulformulier gemaakt en ik hoor dat dit leidt tot een order, dan heb ik daar als marketeer toch maar mooi aan bijgedragen!

De diversiteit spreekt mij het meest aan
Van website, prijslijst, e-mailmarketing tot gebruikershandleidingen en creatieve campagnes bedenken. Het is allemaal onderdeel van onze fullservice aan onze klanten.  En die gaat in de toekomst worden uitgebreid! Zo zijn wij nu onder andere bezig met het ontwikkelen van QR-codes op machines waarmee je als gebruiker alle informatie en filmpjes te zien krijgt. 

Zo blijven wij continu innoveren. Mooi toch!

Vincent Vloedgraven
Marketeer Innovi