Een goede onderhoudsbeurt werkt ook preventief

Ondanks dat schoonmaakmachines duurzaam zijn ontworpen, is een preventieve onderhoudsbeurt essentieel voor het behoud van de machine. Deze service bieden wij onze klanten zodat de machines in topconditie blijven en de klant er zorgeloos mee kan werken.

Bij de aanschaf van een reinigingsmachine adviseren wij onze klanten om een serviceovereenkomst af te nemen. Het voordeel van een serviceovereenkomst is dat de apparaten preventief en deskundig worden onderhouden, wat de duurzaamheid en het gebruiksgemak ten goede komt. Standaard kom ik eens per jaar bij de klant voor een onderhoudsbeurt van de machine. Deze wordt dan uitgebreid en deskundig nagekeken. Denk aan zaken als ontkalken, rubbers vervangen, schroeven bijstellen et cetera. Afhankelijk van hoe de klant de machine zelf onderhoudt en de intensiteit van het gebruik, bepalen we of één servicebeurt per jaar voldoende is. Het scheelt dus per situatie hoe vaak een servicemoment gewenst is. Dit bespreek ik altijd met de klant, zodat het servicepakket goed is afgestemd op de situatie.

Ook als de klant een vraag heeft kan hij met mij bellen.
Vaak kan ik een probleem telefonisch oplossen, in dat geval zijn we er vlot uit. Als het telefonisch niet is op te lossen, dan plan ik een afspraak met de klant om langs te komen of laat ik de machine ophalen door onze transporteur om deze in onze eigen werkplaats te repareren. Als het nodig is, zorgen we natuurlijk dat de klant gebruik kan maken van een leenmachine, gedurende de reparatietijd. Onze klanten bevinden zich door heel Nederland en een deel in België. Omdat we soms te maken hebben met grote reisafstanden, laten we zoveel mogelijk de machines naar onze eigen werkplaats transporteren. Dit heeft ook mijn voorkeur want het werkt efficiënter en is kostenbesparend voor de klant. Als het toch nodig is om bij de klant op locatie te repareren, dan kijk ik altijd of ik op die dag meerdere adresjes in dezelfde regio kan inplannen voor servicebeurten. Uiteraard gaat alles in overleg, maar als ik het zo kan oplossen scheelt dat kosten en is het ook beter voor het milieu.

Reparaties in eigen werkplaats.
Een ander groot voordeel van repareren in eigen werkplaats is, dat ik hier alles bij de hand heb. Sommige storingen kunnen meerdere oorzaken hebben, het is dan te complex om het bij de klant op locatie op te lossen. Dan is het extra fijn dat we een goed uitgeruste werkplaats hebben waar ik comfortabel kan werken, al het gereedschap bij de hand heb en een hefmogelijkheid heb om de machine op te tillen. We streven er trouwens naar om binnen een dag de machine weer bij de klant terug te hebben.

Bij alle koopmachines wordt een serviceovereenkomst aangeboden, voor korte huurperiodes is het niet nodig en voor leasemachines zit het automatisch inbegrepen. Kortom; preventief onderhoud is essentieel voor het behoud van de machine. Je houdt de uptime van een machine zo hoog mogelijk, je bespaart er op termijn kosten mee, omdat het apparaat beter in conditie blijft en hierdoor langer meegaat.
Een goede en deskundige service maakt het verschil en dat is onze kracht.

Maurice Prijs
Onderhouds- en servicemonteur Innovi B.V.