the greenest way to clean stoomreinigingdroogijsreiniging
Vragen? bel 0546 66 07 10

Klantenservice

De meest gestelde vragen aan onze klantenservice worden hieronder beantwoord. Krijgt u geen antwoord op uw vraag aan de hand van onderstaande FAQ? Neem dan contact met ons op via het telefoonnummer 0546-6660710 of vul onderstaand contactformulier in.

Meest gestelde vragen over Klantenservice Bestelling & levering
Hoe snel ontvang ik een bestelling?

Wij streven ernaar uw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Normaliter worden voorraad artikelen en reserve onderdelen binnen twee werkdagen bezorgd. Daarnaast gelden een aantal uitzonderingen.

  • Droogijs kan, indien gewenst, de volgende dag vóór 12 uur geleverd worden.
  • Voor de reinigingsmachines die niet op voorraad zijn, geldt doorgaans een levertijd van twee tot vier werkweken. Dit is afhankelijk van uw wensen met betrekking tot de gekozen reinigingsoplossing.

Voor vragen hierover neem gerust contact met ons op via het telefoonnummer 0546-660710 of vul bovenstaand contactformulier in.

Kan ik buiten de openingstijden de showroom bezoeken?

Ja, dat is mogelijk op afspraak. Neem contact op met onze klantenservice om een afspraak te plannen of vul bovenstaand contactformulier in.

Kan ik mijn bestelling in Vroomshoop afhalen?

Ja, dat is mogelijk binnen de gestelde openingstijden of op afspraak. Indien uw bestelling niet op voorraad is ontvangt u van ons een bevestiging zodra de artikelen is binnen gemeld in ons magazijn.

Kan ik een bestelling die ik heb geplaatst nog wijzigen?

Dat is afhankelijk van wanneer u de bestelling geplaatst hebt en/of het artikel op voorraad is. Aanvullende artikelen toevoegen aan de bestelling kan altijd. Voor meer informatie neem contact op met onze klantenservice op het telefoonnummer 0546-660710 of vul bovenstaand contactformulier in.

Hoe kan ik een artikel eenvoudig zoeken op de website?

U kunt hiervoor de zoekbalk gebruiken die u rechts bovenaan de website ziet staan, waarbij u het desbetreffende artikel kunt opzoeken. Wordt het gewenste artikel niet weergegeven? Neem contact met ons op via het telefoonnummer 0546-660710. Wij gaan kijken wat we voor u kunnen betekenen.

Betalen & leasen
Moet ik betalen bij retourneren of ruilen?

Indien uw reclamatie volgens onze algemene voorwaarden voldoet, betaald u geen kosten. Tenzij het gaat om droogijs of voor u speciaal geproduceerde artikelen.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Het is mogelijk om via Ideal, credit card en rembours (contact bij aflevering) te betalen. Daarnaast is het mogelijk om vooraf via een bankoverschrijving te betalen. Wanneer u via een bankoverschrijving betaald, zullen we de verzending van uw artikelen in werking zetten zodra de betaling binnen is.

Is het mogelijk om achteraf te betalen?

Voor nieuwe klanten geldt dat u vooraf dient te betalen, tenzij andere afspraken onderling vooraf zijn gemaakt. Hierbij geldt een betalingstermijn van 14 dagen zodra de artikelen geleverd zijn.

Is het mogelijk om de aangeschafte reiniger te leasen?

Ja, dat is mogelijk. U dient dit onderling af te stemmen met uw lease maatschappij. Eventueel kunnen wij u een leasemaatschappij adviseren.

Garantie & reparatie
Mijn artikel is beschadigd, incompleet of kapot, wat nu?

Voor alle artikelen die u bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat dient te verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel heeft ontvangen waarbij dit niet het geval is, zoeken we voor u zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Meer informatie vindt u in onze algemene voorwaarden.

Hoe meld ik mijn artikel aan voor reparatie?

De reparatie van het artikel kunt u aan onze klantenservice doorgeven via bovenstaand contactformulier of via het telefoonnummer 0546-660710. Na de aanmelding zullen we uw reparatieverzoek zo spoedig mogelijk in behandeling nemen. Defecten binnen de garantietermijn- en voorwaarden repareren we kosteloos. Artikelen die buiten de garantietermijn vallen of oneigenlijk gebruikt zijn, denk bijvoorbeeld aan val, stoot of waterschade, kunnen geen aanspraak maken voor een gratis reparatie of vervanging. De bijkomende kosten hiervoor zullen we schriftelijk mededelen alvorens het desbetreffende artikel gerepareerd gaat worden.

Welke garantie zit er op mijn artikelen?

Voor alle artikelen die u bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat dient te verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Daarnaast heeft u op de stoomreinigers, vloerreinigers en droogijs machines een fabrieksgarantie die wordt gegeven door de fabrikant. Voor Tecnovap en Intelblast machines geldt een standaard garantietermijn van 1 jaar. Meer informatie hierover vindt u in de gebruiksaanwijzing van het desbetreffende artikel.

De factuur van Innovi geldt hierbij als garantiebewijs van uw artikel. Wanneer u een service overeenkomst afsluit, dan verlengen wij de garantieperiode voor u naar 3 jaar vanaf de aankoopdatum.

Periodiek onderhoud
Hoe kan ik mijn aangeschafte reiniger en bijbehorende accessoires zo goed mogelijk onderhouden?

Om de stoom- of droogijsreiniger zo goed mogelijk te laten functioneren bij ieder gebruik is het aan te raden te handelen volgens de gebruiksaanwijzing en de wijze waarop er ontkalkt dient te worden (m.b.t de stoomreiniger. Daarnaast raden wij aan de stoom- of droogijsreiniger schoon gemaakt weg te zetten na iedere reinigingsklus of reinigingsdag (bij intensief gebruik).

Tevens raden wij aan jaarlijks een onderhoudsbeurt te laten verzorgen door een technische specialist. Indien gewenst kunnen wij de onderhoudsbeurt voor u verzorgen.

Kan ik mijn gekochte reiniger laten onderhouden door Innovi?

Ja, dat is mogelijk via een service overeenkomst waarbij we één keer per jaar uw reiniger (preventief) onderhouden. We verzorgen voor u de technische controles, voeren eventuele reparaties uit, smeren en reinigen de machine (indien noodzakelijk). Als kwaliteitswaarborg draagt Innovi zorg voor de naleving van alle veiligheidseisen die betrekking hebben op de SIR (Stichting Industrieel Reinigen).

Voor vragen aangaande de service overeenkomst kunt u contact opnemen met de klantenservice op het telefoonnummer 0546-660710 of via bovenstaand contactformulier.

Retourneren & ruilen
Binnen welk termijn mag mijn artikel geruild worden?

Indien u vooraf een schriftelijke reclamatie doet, kunt u uw artikelen ruilen binnen 14 dagen na leveringsdatum.

Hoe retourneer ik mijn artikel(en)?

De goederen dienen in de originele verpakking geretourneerd te worden. U kunt zelf uw artikelen retour zenden naar Innovi of wij regelen een afhaalopdracht van DPD op het geleverde adres.

Moet ik betalen bij retourneren of ruilen?

Indien uw reclamatie volgens onze algemene voorwaarden voldoet, betaald u geen kosten. Tenzij het gaat om droogijs of voor u speciaal geproduceerde artikelen.